Flower

Yoga. Η φυσική θεραπεία για τους πόνους της περιόδου.

Yoga. Η φυσική θεραπεία για τους πόνους της περιόδου.

Η yoga είναι γνωστή για τη σωματική αλλά και την πνευματική ευεξία που προσφέρει. Ενισχύει την αυτοσυγκέντρωση, ενδυναμώνει τους μύες και μειώνει το στρες.

Επιπλέον, βοηθά στην αποκατάσταση της ισορροπίας του ορμονικού συστήματος της γυναίκας, με αποτέλεσμα να μειώνει τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου, όπως είναι οι κράμπες της περιόδου, οι πόνοι στη μέση, ο πονοκέφαλος και οι εναλλαγές στη διάθεση.

Η ομάδα της Flower σας προτείνει τις παρακάτω ασκήσεις για να επωφεληθείτε κι εσείς από την ανακούφιση που προσφέρει η γιόγκα:

Κάτω σκύλος (downward facing dog)

Με τα πόδια σας σε απόσταση υπολογίζοντας εκείνη των γοφών, λυγίστε με τη μέση σας μπροστά και τοποθετήστε τα χέρια σας στο έδαφος, με τους γοφούς στον αέρα. Τα χέρια σας θα πρέπει να έχουν άνοιγμα μεταξύ τους ανάλογο με εκείνο των ώμων και τα χέρια, οι ώμοι και η πλάτη σας να κάνουν μία ίσια, διαγώνια γραμμή. Τα χέρια πρέπει να είναι στο μπροστινό μέρος του στρώματός σας και τα δάχτυλα των ποδιών να κοιτούν μπροστά, κοντά στο πίσω μέρος του στρώματος.

Όλες οι στάσεις, στις οποίες η καρδιά είναι πιο ψηλά από το κεφάλι, ενεργοποιούν τη ροή του αίματος «ξυπνώντας» και χαλαρώνοντας σώμα.

Η στάση του παιδιού (childs pose)

Ξεκινήστε με τα γόνατα και τις άκρες των ποδιών σας στο έδαφος, με τα πόδια να ακουμπούν μεταξύ τους. Με τα γόνατά σας σε απόσταση, ακουμπήστε την κοιλιά και το στήθος σας ανάμεσα στα πόδια. Ακουμπήστε το πρόσωπό σας στο έδαφος και τεντώστε μπροστά σας τα χέρια.

Η στάση καμήλα (camel pose)

Καθίστε στα γόνατά σας και ενώστε τα πόδια σας. Σιγά-σιγά λυγίστε προς τα πίσω και βάλτε τα χέρια σας στις φτέρνες, στη συνέχεια, κάντε τόξο την πλάτη σας και τεντώστε τα πλευρά σας. Τραβήξτε το κεφάλι σας προς στο πάτωμα και κρατήστε την πόζα για 30 δευτερόλεπτα πριν επιστρέψετε στην αρχική θέση.

Στάση τόξο (the bow)

Ξαπλώστε στο στομάχι σας και εκπνεύστε. Λυγίστε τα γόνατά σας πίσω προς το κεφάλι σας. Κρατήστε τους αστραγάλους σας με τα χέρια σας και εκπνεύστε, στη συνέχεια, τραβήξτε τα πόδια και τα χέρια σας προς τα πάνω όσο μπορείτε. Οι γλουτοί και το στήθος σας θα πρέπει να είναι σηκωμένοι από το πάτωμα, και θα πρέπει να ισορροπήσετε στο στομάχι σας. 

Στάση ξαπλωμένη θεά (the
reclined goddess)

Η στάση αυτή είναι ιδανική για πριν από τον ύπνο καθώς μπορεί να γίνει ακόμη και στο κρεβάτι σας. Μπορείτε επίσης να τοποθετήσετε μια θερμοφόρα ή ακόμη και ένα ζεστό μπουκάλι με νερό στην κοιλιά σας για να χαλαρώσετε από τους πόνους της περιόδου,

Ξαπλώστε ενώνοντας τα πέλματα και αφήνοντας τα γόνατα να πέσουν προς το πάτωμα.

Η yoga, αλλά και γενικότερα η άσκηση, μπορεί να βοηθήσει στο να χαλαρώσουν οι μύες του σώματος αλλά και το πνεύμα σας. Επιλέξτε τον αγαπημένο σας τύπο άσκησης και περάστε τους πόνους της περιόδου, όσο πιο ανώδυνα γίνεται.