Flower

Κορονοϊός και Ψυχική Υγεία: Τι πρέπει να προσέξετε κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Κορονοϊός και Ψυχική Υγεία: Τι πρέπει να προσέξετε κατά τη διάρκεια της καραντίνας

Το άγχος τις ημέρες της κοινωνικής απομόνωσης αναμένεται να χτυπήσει “κόκκινο”, επιβαρύνοντας περαιτέρω την ψυχική μας υγεία, μια χρονική περίοδο κατά την οποία έχουμε όλοι ανάγκη από ηρεμία και ευχάριστες σκέψεις. Ακολουθούν κάποιες απλές οδηγίες που πρέπει να προσέξουμε όλοι κατά τη διάρκεια της καραντίνας και της πανδημίας του COVID-19, ώστε να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω την ψυχολογική μας κατάσταση.

Η σημασία του προγράμματος

Ακόμα κι αν στην κανονική μας καθημερινότητα δεν διαθέτουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα βάση του οποίου εργαζόμαστε, κάνουμε δουλειές στο σπίτι, διασκεδάζουμε, κ.λπ., στην περίπτωση της κοινωνικής απομόνωσης είναι τεράστιας σημασία το θέμα του προγράμματος και του διαχωρισμού, κατά το δυνατόν, της ημέρας, σε “ζώνες δραστηριοτήτων”. Αν, για παράδειγμα, εργαζόμαστε από το σπίτι, μπορούμε να ξεκινήσουμε από το πρωί, όπως όταν πηγαίναμε ακόμα στο γραφείο μας, να ορίσουμε τα διαλείμματά μας μέχρι το χρόνο που θα “σχολάσουμε” και κατόπιν να προγραμματίσουμε τις δουλειές του σπιτιού, τις δραστηριότητες προσωπικής φροντίδας, κ.λπ. Η αίσθηση του χρόνου και η αξιοποίησή του χωρίς βιασύνη είναι πολύτιμη για τη διατήρηση μιας ήρεμης ψυχολογικής κατάστασης. 

Αποκλεισμός των στρεσογόνων παραγόντων

Η ενημέρωση για τις καθημερινές εξελίξεις είναι ζωτικής σημασίας, ωστόσο δεν πρέπει να το παρακάνουμε, π.χ. αφήνοντας όλη την ημέρα την τηλεόραση να παίζει, και έτσι να “βομβαρδιζόμαστε” από στρεσογόνους παράγοντες, και κυρίως πληροφορίες που ενδέχεται να μην έχουν επιβεβαιωθεί ακόμα. Επιλέγουμε με προσοχή τις πηγές της ενημέρωσής μας και περιορίζουμε όσο μπορούμε την επικοινωνία με ανθρώπους που μας προκαλούν περισσότερο άγχος, ενώ προτιμούμε να επικοινωνούμε με τους φίλους και τους συγγενείς που δεν επιβαρύνουν περαιτέρω τη διάθεσή μας. 

Εργασία από το σπίτι

Πολλές φορές δεν είναι εύκολο να το αντιληφθούν οι εργοδότες ή οι προϊστάμενοι, ωστόσο η εργασία από το σπίτι, ειδικά σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, πρέπει να πραγματοποιείται εντός ορίων, χρονικών και άλλων. Η δημιουργικότητα βελτιώνει τη διάθεσή μας και, προφανώς, έχει εξαιρετικές συνέπειες στη δουλειά μας, όμως δεν πρέπει για κανένα λόγο να πιέζουμε παραπάνω από όσο αντέχουμε τον εαυτό μας, είτε για να “ξεχαστούμε”, είτε επειδή μάς επιβάλλεται. Είναι μια δύσκολη περίοδος για όλους και πρέπει να φροντίσουμε τον εαυτό μας κατάλληλα, ώστε να διαχειριστούμε το υπάρχον στρες και να μην επιβαρυνθούμε επιπλέον χωρίς λόγο.