Flower

Απλοί τρόποι για να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή σε συνθήκες πίεσης.

Απλοί τρόποι για να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή σε συνθήκες πίεσης.

Η καθημερινή ζωή έχει αλλάξει ριζικά, για τους περισσότερους από εμάς, εδώ και λίγους μήνες. Η δουλειά γίνεται πλέον από το σπίτι, το οποίο έχει μετατραπεί σε προσωπικό και επαγγελματικό χώρο ταυτόχρονα. Είτε μένουμε μόνοι μας, είτε με συγκάτοικο ή με την οικογένειά μας, με τα νέα δεδομένα της καθημερινότητας, το πρόγραμμά μας είναι πολύ διαφορετικό και οι καθημερινές μας συνήθειες αναπροσαρμόζονται διαρκώς. Το καθημερινό φαγητό, οι διατροφικές μας συνήθειες και το σωματικό μας βάρος είναι τρεις παράγοντες που έχουν επηρεαστεί άμεσα από την πανδημία του COVID-19. Τελικά πώς μπορούμε να διατηρήσουμε μια ισορροπημένη διατροφή σε συνθήκες πίεσης;

Στέρηση, ο ύπουλος εχθρός μας

Πολλές φορές θεωρούμε πως με τη στέρηση, την ελάχιστη λήψη τροφής για λίγες φορές την ημέρα, ο οργανισμός μας “σκληραγωγείται” και μαθαίνει από μόνος του να αρκείται σε λιγότερες θερμίδες. Το σώμα, όμως, δε λειτουργεί κατ’ αυτό τον τρόπο και η διαρκής στέρηση μάς οδηγεί σε “ξεσπάσματα” και “επιθέσεις” στο ψυγείο. Εκεί, λοιπόν, όπου το υγιεινό σνακ δεν αρκεί για να καλύψει την όρεξή μας για γλυκό ή αλμυρό, μια “διατροφική παρασπονδία”, ένα κομματάκι σοκολάτα, μια φέτα σαλάμι, οτιδήποτε θα ικανοποιήσει τη γεύση και θα φτιάξει την ψυχολογία μας είναι μια θεμιτή λύση, η οποία δεν θα έχει καταστροφικές συνέπειες στη διατροφή μας, αλλά αντίθετα θα μας προφυλάξει από τη διατροφική υπερβολή. 

Ύπνος, ο καλύτερός μας φίλος

Είναι μεγάλος ο πειρασμός του ξενυχτιού, ειδικά όταν δουλεύουμε από το σπίτι και γλιτώνουμε το χρόνο μετάβασης από και προς τη δουλειά, όμως ο ανεπαρκής ύπνος επηρεάζει το αίσθημα της πείνας, με αποτέλεσμα ο μεταβολισμός μας να αλλάζει και να μη μπορούμε να χορτάσουμε εύκολα, καθώς και να λαχταράμε διαρκώς γλυκά και τρόφιμα με λίπος. Φροντίζουμε, λοιπόν, να κοιμόμαστε 7-8 ώρες κάθε βράδυ, ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες μας, ώστε να ξεκουραζόμαστε επαρκώς και να μην πεινάμε παραπάνω. 

Η κουζίνα μας, “αυτός ο άγνωστος”

Δε χρειάζεται να είμαστε όλοι “Master Chefs”, ούτε είναι υποχρεωτικό η μαγειρική να συγκαταλέγεται στα χόμπι μας ή στις καθημερινές μας συνήθειες. Σίγουρα, όμως, το καθημερινό φαγητό απέξω, πέραν του ότι είναι πιο ακριβό, είναι και πολύ πιο θερμιδοφόρο από αυτό που θα μαγειρέψουμε μόνοι μας, ενώ συχνά δε μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ποιότητά του. Αν μάθουμε να μαγειρεύουμε μερικά απλά και υγιεινά πιάτα, όπως ψητά πουλερικά, κρέατα, ψάρια και απλές συνταγές για όσπρια και σαλάτες, είναι πολύ πιο εύκολο να διατηρήσουμε το βάρος μας σταθερό. 

Κρυμμένες θερμίδες, ο άγνωστος κίνδυνος

Πολλές φορές η προσπάθειά μας να διατηρήσουμε το βάρος μας σαμποτάρεται από την έλλειψη γνώσης ή συνειδητοποίησης πως πολλές τροφές περιλαμβάνουν ζάχαρη και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες. Ο καφές, τα ροφήματα με βάση το γάλα, τα αναψυκτικά, το έτοιμο κρύο τσάι και, βέβαια, οι χυμοί που δεν έχουμε φτιάξει μόνοι μας, μπορούν να γίνουν θερμιδοφόρες “βόμβες” για τη διατροφή μας. Δε χρειάζεται να κόψουμε εντελώς τη ζάχαρη από τον καφέ μας για παράδειγμα, αν δε μπορούμε να συνηθίσουμε αλλιώς, όμως αποφεύγοντας τα ροφήματα που κρύβουν 3 ή και 4 κουταλάκια ζάχαρη διατηρούμε τις υγιεινές μας συνήθειες και, φυσικά, το σωματικό μας βάρος σταθερό.