Flower

Τα προϊόντα για τον γυναικείο κόλπο ολοένα και αυξάνονται. Είναι απαραίτητα ή απλώς ένα διαφημιστικό... κόλπο;

Τα προϊόντα για τον γυναικείο κόλπο ολοένα και αυξάνονται. Είναι απαραίτητα ή απλώς ένα διαφημιστικό... κόλπο;

Τα τελευταία χρόνια έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά προϊόντα τα οποία επεμβαίνουν στην φυσική όψη και ισορροπία του κόλπου για αισθητικούς λόγους. Η κυκλοφορία τους έχει συχνά προκαλέσει οργή, ανησυχία αλλά και ενθουσιασμό μιάς και τα προϊόντα αυτά είναι αρκετά κραυγαλέα: οι κάψουλες Passion dust για παράδειγμα, μπαίνουν στον κόλπο και όταν  διαλύονται τον γεμίζουν χρυσόσκονη έτσι ώστε τα  κολπικά υγρά να είναι φανταστικά ενδιαφέροντα…! Η βρώσιμη χρυσόσκονη που χρησιμοποιείται σε αυτές τις κάψουλες είναι ουσιαστικά ζάχαρη. Όμως η εναπόθεση ζάχαρης (γλυκόζης) στον κόλπο μπορεί να απορρυθμίσει την ισορροπία των βακτηρίων και των οξέων του και να αυξήσει την πιθανότητα μόλυνσης.

Το Goop, η lifestyle σελίδα της Gwyneth Paltrow, προωθεί τα “ jade eggs”, κρύσταλλα σε σχήμα αυγού που εισάγονται στον κόλπο και υποστηρίζεται οτι «ισορροπούν τις ορμόνες, ρυθμίζουν τον κύκλο της γυναίκας, προλαμβάνουν την πρόπτωση της μήτρας και αυξάνουν τον έλεγχο της ουροδόχου κύστης». Τελικά το Goop καλείται να πληρώσει $145,000 για αβάσιμους ισχυρισμούς μάρκετινγκ.

Ένα δικαστήριο στο Μιζούρι αποφάσισε ότι ο καρκίνος στις ωοθήκες 22 γυναικών προκλήθηκε από τη χρήση του ταλκ Johnson & Johnson, επειδή περιέχει αμίαντο. Οι γυναίκες αποζημιώθηκαν $4.14δις.

Η ερώτηση τελικά είναι τι δουλειά έχει το ταλκ ή  άλλα παράλογα προϊόντα μέσα στον κόλπο γυναικών;

Ο κόλπος είναι ένα  όργανο με τρομερές ικανότητες. Για να  διαφυλάξει την υγιή του κατάσταση, αναπτύσσει μία κολλώδη μεμβράνη που τον  προστατεύει από μολύνσεις όπως επίσης και μία πολύπλοκη σύνθεση από βακτήρια, απαραίτητα σε κάθε σημείο του σώματος που είναι ανοιχτό προς τον έξω κόσμο. Μάλιστα είναι “αυτοκαθαριζόμενος” δηλαδή ρυθμίζει μόνος την υγιεινή του με εκκρίσεις.

Με την πάροδο του εμμηνορρυσιακού κύκλου είναι φυσιολογικό οι εκκρίσεις του κόλπου να αλλάζουν κυκλικά μαζί με τις ορμόνες και να έχουν διαφορετική όψη, σύσταση, όγκο και οσμή. Επίσης αλλαγές παρατηρούνται όταν υπάρχει σεξουαλικός ερεθισμός και μετά την εγκυμοσύνη. Εάν οι αλλαγές που παρατηρούνται είναι δραματικές ίσως  η αιτία είναι διαφορετική από τον συνηθισμένο κύκλο του κόλπου και συνιστάται συμβουλή γυναικολόγου.

Το μήνυμα που παίρνουμε από την βιομηχανία της υγιεινής της ευαίσθητης περιοχής των γυναικών είναι ότι υπάρχει μεγάλη πίεση να καθαριστεί, να φρεσκαριστεί και να αρωματιστεί ο -κατά τα άλλα τέλεια λειτουργικός- κόλπος.

Φυσικά, όλοι θέλουν να είναι και να νιώθουν καθαροί,  ακόμα περισσότερο τις μέρες τις περιόδου!

Αλλά, εδώ και 100 περίπου, χρόνια η βιομηχανία των προϊόντων γυναικείας υγιεινής προσπαθεί να μας πείσει ότι η περίοδος είναι βρώμικη και οτι οι γυναίκες  αναπόφευκτα μυρίζουμε.

Δύσκολα θα βρεθεί μια διαφήμιση σερβιέτας που δεν χρησιμοποιεί την λέξη “φρεσκάδα” ή “καθαριότητα”. Αυτές οι λέξεις αντλούν από το γεγονός πως όλες μας θέλουμε να αισθανόμαστε καθαρές και στοχεύουν  στο να μας πείσουν ότι δεν είμαστε φρέσκιες ή καθαρές όταν έχουμε περίοδο. ‘Ολοι μας έχουμε φοβηθεί μήπως μυρίζουμε άσχημα μέσα στην ημέρα και ο στόχος του διαφημιστή επιτυγχάνεται εύκολα.

“Είναι μύθος ότι ο κόλπος χρειάζεται εξονυχιστικό καθαρισμό με αρωματισμένα σαπούνια, υγρά ή πανάκια” λέει η Vanessa Mackay, η εκπρόσωπος του Royal College of Obstetricians and Gynaecologists.

“Είναι καλό να αποφεύγουμε τα αρωματικά σαπούνια, τζέλ και αντισηπτικά επειδή μπορούν να απορρυθμίσουν την ευαίσθητη ισορροπία των βακτηρίων και του pH του κόλπου και να προκαλέσουν ερεθισμούς. Αντ’ αυτού, προτείνουμε την χρήση απλού σαπουνιού, χωρίς αρώματα για τον καθημερινό καθαρισμό της περιοχής γύρω από τον κόλπο και όχι μέσα του”.

Μακάρι σύντομα να συζητάμε άνετα για τους προβληματισμούς μας για τα γυναικολογικά θέματα με τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό μας, όπως όταν έχουμε πονοκέφαλο! Ίσως έτσι να εξαφανιστεί η ζήτηση για προϊόντα που δεν ωφελούν το σώμα μας αλλά μια βιομηχανία φόβου και ντροπής.