Flower

Λίγα πράγματα στην ζωή είναι όσο τέλεια είναι η σοκολάτα...

Λίγα πράγματα στην ζωή είναι όσο τέλεια είναι η σοκολάτα...

Ίσως σου έχει συμβεί να κάθεσαι στον καναπέ και ξαφνικά να σε γεμίζει μία ακατανίκητη όρεξη γιά κάτι σοκολατένιο- δεν είσαι μόνη! Έρευνες δείχνουν ότι αυτές οι ακατανίκητες επιθυμίες δεν είναι τυχαίες.

Απ’ ότι φαίνεται, οι αιφνίδιες επιθυμίες για παρηγορητικά φαγητά σαν την σοκολάτα ειδοποιούν τον οργανισμό να καταναλώσει θρεπτικά στοιχεία που τον βοηθούν να κρατήσει ισορροπημένα το ορμονικό και το διανοητικό σύστημα.

Η πιό συχνή επιθυμία μετά από γκάλοπ στην Αμερική είναι η σοκολάτα και αυτό ίσως να συνδέεται με τον κύκλο μας. Την περίοδο του προεμμηνορροϊκού στρες τα επίπεδα σεροτονίνης -το χημικό που ευθύνεται για την καλή διάθεση- πέφτουν. Η σοκολάτα και άλλα λιπαρά, γεμάτα υδατάνθρακες φαγητά βοηθούν την παραγωγή σεροτονίνης. ´Ερευνες επίσης δείχνουν ότι, όταν ενδώσεις στις επιθυμίες σου για γλυκό, ανεβαίνουν τα επίπεδα ενδορφινών στον οργανισμό, του χημικού που σε βοηθά να είσαι ήρεμη.

Πώς διαλέγεις όμως την καλύτερη σοκολάτα για σένα;

Όσο πιό ψηλή περιεκτικότητα σε κακάο  έχει μία σοκολάτα τόσο καλύτερη είναι, λόγω των φλαβονοειδών. Τα φλαβονοειδή του κακάου έχει φανεί ότι βοηθούν στην μείωση της πίεσης και της χοληστερίνης, οτι βελτιώνουν την εγκεφαλική λειτουργία και ότι πιθανότατα μειώνουν το ρίσκο για διαβήτη.

Η μαύρη σοκολάτα είναι αυτή με τα περισσότερα φλαβονοειδή του κακάου και αυτός είναι ο λόγος που την  καθιστούν πιο καλή για την υγεία οπότε μπορείς να την τρως ακόμα και καθημερινά, χωρίς τύψεις. Η σοκολάτα γάλακτος περιέχει λιγότερα και η λευκή δεν περιέχει καθόλου. Τα φλαβονοειδή όμως, δεν κάνουν την σοκολάτα μόνο υγιεινή αλλά της δίνουν και την χαρακτηριστική της πικρή γεύση. Η διαδικασία μείωσης αυτής της πίκρας μπορεί να αφαιρέσει και κάποια θρεπτικά στοιχεία. Το καβούρδισμα για παράδειγμα, γεννά διάφορες νέες γεύσεις αλλά για να παραχθούν αυτές πρέπει να καταστραφεί μαζί τους και μία ποσότητα φλαβονοειδών. Παρόλο που οι ποσότητες φλαβονοειδών  σε μαύρες σοκολάτες ποικίλει, παραμένει καλύτερη επιλογή από την σοκολάτα γάλακτος που τείνει να περιέχει περισσότερη ζάχαρη.

Θυμήσου να αγοράζεις σοκολάτα με τουλάχιστον 60% κακάο. Σε γενικές γραμμές, όπως είπαμε, όσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο, τόσο περισσότερα φλαβονοειδή! Κοίτα επίσης να αναγράφεται πρώτα η περιεκτικότητα σε κακάο και έπειτα η περιεκτικότητα σε ζάχαρη!

Διάλεξε “Fair Trade” σοκολάτα. Όταν μια σοκολάτα έχει στο περιτύλιγμα την επιγραφή “Fair Trade” ξέρεις ότι η εταιρία που την παρασκευάζει εγγυάται ότι οι αγρότες που εργάζονται για εκείνη έχουν πληρωθεί δίκαια και ότι έχουν τηρηθεί οι κανόνες κατά της παιδικής εργασίας.

Διάλεξε βιολογική σοκολάτα- η αγροτική παραγωγή του κακάο χρησιμοποιεί τεράστιες ποσότητες φυτοφαρμάκων. Όταν όμως διαλέγεις 100% βιολογική σοκολάτα γνωρίζεις ότι όλα τα συστατικά είναι βιολογικής παραγωγής, χωρίς την χρήση χημικών φυτοφαρμάκων.